de Twain » 23 Apr 2009, 14:42
[attachment=0]

Am cumparat cutia de FVF de la pipe-shop.
Am achizitionat acest tutun mai mult de curiozitate, dupa ce am vazut ca este cel mai recenzat tutun de 4 stele de pe Tobacco Reviews, cu 188 de cronici pana la aceasta ora, si pe locul 4 la totalul de cronici pe respectivul site, nefiind depasit in acest moment decat de Penzance, cu 252 de cronici, Nightcap, cu 226, si de My Mixture 965, cu 223, dar acestea fiind cotate cu 3 stele.
Nu sunt mare amator de Virginia pura, prefer sa aiba macar un dram de Perique in amestec, dar trebuie sa marturisesc ca FVF mi-a placut.
La deschidere, in cutie am gasit flake-uri brune, pe jumatate sfaramate, o caracteristica a tutunurilor de la Samuel Gawith, diferite de flake-urile rectangulare, riguros taiate, ale altor producatori.
Mirosul tutunului in cutie: proaspat, revigorant, de fan cosit si fructe uscate (prune, stafide sau ceva asemanator).
[attachment=1]

Fumata initiala nu m-a impresionat deloc. Aprinderea a fost destul de inceata, fumul oarecum inecacios, iar aroma plata si destul de intepatoare la limba. Hmm...
M-am intrebat de ce oare atatia membri ai TobaccoReviews au o asa parere buna despre acest tutun. Vrand sa dezleg misterul, am citit cu mai multa atentie recenziile de acolo si asa am observat ca multi recomanda uscarea prealabila a flake-urilor inainte de a fi fumate.
OK, am zis sa procedez si eu la fel. Profitand de vremea frumoasa, am lasat la uscat cateva bucati pe o farfurioara expusa la soare, pe pervazul ferestrei. Verificate dupa numai 30 de minute, flake-urile se infierbantasera si devenisera "crocante" si sfaramicioase.
Le-am indesat pe loc in noua mea pipa de spuma si le-am aprins.
[attachment=2]

Diferenta a fost colosala!!!
Aprinderea a plecat de la primul foc si n-am avut nevoie de tasare decat dupa vreo 15-20 de minute.
Fumul s-a catifelat si au disparut intepaturile la limba.
Iar aroma... pur si simplu a explodat!