In anul 1817 a fost ridicat monopolul spaniol asupra producţiei de tutun, a fabricării trabucurilor şi comerţului cu tutun. Ca urmare a avut loc o adevărată explozie. Deja în anii douăzeci ai secolului 19 Havana era căutată de numeroşi oameni de afaceri întreprinzători. Ei veneau de la New York, Philadelphia, Londra, Paris, Hamburg şi din alte oraşe pentru a-şi construi propria afacere cu renumitele trabucuri.
În anul 1840 în Havana existau 306 manufacturi de trabucuri, în 1861 numărul lor s-ar fi ridicat deja la 516.
Dezvoltarea în următorii ani a fost una rapidă. În Anglia havanele erau foarte apreciate, în America de Nord la fel, însă cele mai mari cantităţi Cuba le exporta către Spania. Deja în această perioadă havanele au devenit peste tot în lume un nou simbol al statutului social cu un suflu de lux. Datorită cererii mari pentru havane şi aprecierii deosebit de mari de care se bucurau, la scurt timp, pe piaţa internaţională, au început să apară nenumărate falsuri. Aşadar era nevoie de o modalitate de a marca havanele originale.
Ramon Allones, un spaniol ce trăia în Havana, a fost în 1845 primul care a ambalat trabucurile sale în cutii de 25 de bucăţi, iar pe cutii a lăsat să fie aplicate imagini care ofereau clienţilor săi informaţii despre produsul său şi originea acestuia. Pentru aceasta el a folosit aplicaţii litografice.
[attachment=0]